Het juiste gevoel bij de juiste visuele ervaring

Het is soms lastig om de dingen waar je sterke gevoelens voor hebt op de meest doeltreffende manier uit te dragen en tegelijkertijd eerlijk blijft tegenover jezelf. De wereld van media, marketing, social media..het is allemaal een bijna ondoordringbare jungle. Toch wil je zorgen dat jouw boodschap overkomt zoals hij bedoeld wordt. De eerste stap is om je boodschap visueel vorm te geven. In de jungle van de hedendaagse media is het belangrijk dat je op het visuele vlak al meteen de aandacht trekt van je doelgroep.
1. De boodschap
Het is begrijpelijk dat de boodschap die je over wil brengen en de actie die je er misschien mee wil bewerkstelligen het belangrijkste is voor je. Dit heeft echter twee kanten. Als er teveel gefocust wordt op het één-op-één overbrengen van de boodschap kan het ondanks zijn power verloren gaan in de media jungle, maar als je de boodschap teveel verwatert met mediatrucjes zal het geen impact hebben op de doelgroep. Het is een lastige balans om te bepalen voor zelfs de beste marketingbureaus. Zorg er altijd voor dat deze balans aanwezig is.
2. De aandacht trekken
Aan de andere kant van de boodschap staat vaak het trekken van de aandacht van je doelgroep. Hoe graag je ook wil dat je doelgroep al dezelfde gedachtegang heeft als dat jij hebt, dit is negen van de tien keer niet het geval. Het activeren van je doelgroep is om deze reden vaak een spel van de aandacht trekken. In alles wat je uitdraagt zul je het juiste gevoel op moeten roepen en zeker wanneer het gaat om grafische content is dit vaak een uitdaging. Een design bureau dat op één lijn met je zit kan je al enorm helpen. Afbeeldingen, grafische content, helpen erg om de aandacht te trekken. Zoals eerder genoemd moet je zorgen dat de balans tussen het trekken van de aandacht en het overbrengen van je boodschap afgewogen is.
3. Je brand
Het is extreem lastig om de balans te vinden tussen de pure boodschap die je uit wil dragen en de lastige onderwerpen die het soms met zich meebrengt en het trekken van de aandacht met visueel attractieve content die je doelgroep activeert. Laten we het nog maar eens een ondoordringbare jungle noemen. Er is een extra factor die mee kan spelen in dit alles: je brand.
Dit punt staat wellicht volledig verkeerd onderaan dit artikel omdat wie je bent een enorme impact kan hebben op alles wat je communiceert. Voor velen is het een nieuw principe, maar je organisatie is een ‘brand’. Je moet ervoor zorgen dat alles van je organisatie het juiste gevoel geeft voor de boodschap die je wil overbrengen. Een branding agency kan je hiermee helpen.