Ondernemen

Verbeter je klantenservice met de nieuwste technologie

Vandaag de dag verwachten klanten niet alleen een goed product, ze willen ook snelle en persoonlijke service. Doordat de technologie alsmaar beter wordt is dit nu mogelijk voor bedrijven van groot tot klein. Door CRM-systemen (Customer Relationship Management) en big data analyse te gebruiken krijgen bedrijven inzicht in het gedrag en de voorkeuren van hun klanten. Met deze technologieën kun je als bedrijf maatwerk aanbieden aan klanten zodat ze zich gewaardeerd voelen. We nemen als voorbeeld een online boekhandel. Door het gebruik van data-analyse kan het systeem zien dat een klant interesse heeft in boeken die gaan over science fiction. Als ze de webshop nogmaals bezoeken kan de boekhandel titels die speciaal voor hun zijn aanbevolen laten zien. Dit verhoogt de klanttevredenheid en ook de verkoopkansen worden beter. Met deze gepersonaliseerde benadering wordt het winkelen niet alleen makkelijker gemaakt, maar komen de klanten ook weer terug. 

Beheer de gegevens veilig

Hoe meer technologie zich ontwikkelt, hoe noodzakelijker het is dat klantgegevens veilig zijn. 

Een datalek kan een ramp zijn voor de reputatie van een bedrijf. Het gebruik van cloud security maatregelen is daarom een must. Beveiligingssystemen die zijn gebaseerd op cloud security bieden geavanceerde beschermingstechnieken, denk hierbij aan multi-factor authenticatie, en regelmatige security audits. Dit zorgt ervoor dat gegevens veilig zijn, maar wel toegankelijk blijven voor bevoegde gebruikers. Met dit soort beveiliging ben je niet alleen beschermd tegen bedreigingen van buitenaf, maar wordt ook de wetgeving zoals de GDPR beter nageleefd. Klanten vertrouwen bedrijven die aantoonbaar voorzichtig omgaan met hun persoonlijke informatie eerder. Dit vertrouwen betaalt zich meteen uit in hogere klanttevredenheid en loyale klanten. 

Versnel de processen met behulp van Power Apps

Als je je klantenservice wil verbeteren, dan is het heel belangrijk dat je efficiënt bent. Met Power Apps van Microsoft kunnen bedrijven zonder uitgebreide codering aangepaste bedrijfsapps ontwikkelen. Deze apps helpen bij het automatiseren van taken zoals het invullen van formulieren of het opvolgen van klantvragen. Medewerkers houden op die manier meer tijd over voor het contact met klanten. Stel, een klant geeft een probleem door via een app. Deze app zet dit meteen in de goede categorie, zet automatisch vragen met hoge prioriteit bovenaan en zorgt dan dat deze meteen naar de juiste afdeling wordt doorgestuurd. De afhandelingstijd is zo niet alleen een stuk sneller, de klant voelt zich ook gehoord. Power Apps werkt samen met andere diensten van Microsoft, zoals Dynamics 365 en Azure, om zo de klantenservice te kunnen verbeteren. 

Voeg je deze technologische oplossingen toe aan je bedrijf, dan kan dit de manier waarop met klanten wordt omgegaan aanzienlijk verbeteren. Niet alleen de veiligheid wordt verhoogd, maar je geeft ook een gepersonaliseerde service, die gewaardeerd zal worden door klanten. Verken deze technologieën en zie meteen hoe de klantenservice van jouw bedrijf verbeterd kan worden. 

Gerelateerde artikelen

Back to top button