Investeren in marketing
- Mensen maken steeds meer online uren
- Google Ads sorteert het snelst effect
- SEO en organische groei
Heb je een onderneming en wil je dat zoveel mogelijk mensen weten welke producten en diensten jij aanbiedt? Investeer het MKB krediet dan in marketing. De investering verdien je echt terug en je merkt al snel effect van het inzetten op goede marketing. Alleen al vanwege de factor tijd is het verstandig om marketing uit te besteden. Behalve tijd mis je ook expertise om het beste uit marketing te halen.
Breng je producten en diensten breed onder de aandacht
Marketing is bedoeld om de producten en diensten die je aanbiedt onder de aandacht te brengen. Dit doe je alleen als je een heldere marketingstrategie voor ogen hebt, iets waarmee de professional je kan helpen. Als je inzet op marketing, dan is het uiteraard goed te weten weke kanalen je kunt gebruiken. Aan elk kanaal kleven voor- en nadelen. Het benutten van online marketingkanalen wordt steeds belangrijker. Mensen besteden steeds meer tijd online. Daardoor is ook online marketing steeds belangrijker geworden. Jaren geleden al, werd berekend dat mensen gemiddeld al rond de 4,5 uur per dag gebruik maken van internet. Dat aantal is de afgelopen jaren alleen maar meer opgelopen.
Maak gebruik van Google Ads
Wat je kunt doen is gebruik maken van Google Ads. Dit zijn de tekstadvertenties die je in Google ziet als je iets zoekt. De plaatsen worden aan de hand van een veilig verdeeld, iedereen kan meebieden. De geboden prijs en de relevantie van je website moeten er uiteindelijk voor zorgen dat je de bovenste positie krijgt toegewezen. Voordelen van Ads? Het is een manier van marketing die het snelst effect sorteert. Bovendien is het een manier van marketing die zolang het rendabel is gewoon kunt blijven doen en waarbij je steeds meer kunt opschalen. Je bepaalt met Ads bovendien zelf de zoektermen.
Hoger in de Google ranking
Je kunt wat betreft de verschillende marketingkanalen ook inzetten op SEO. Bij zoekmachineoptimalisatie is het de kunst zo hoog mogelijk in de Google ranking te komen, zonder dat je daarvoor betaalt. Organische SEO resultaten worden doorgaans meteen onder de tekstadvertenties waarvoor je betaalt aan het publiek getoond. SEO is een vak apart en het is een gratis manier om meer klanten op je website te krijgen. Op de langere termijn is en blijft het een effectieve manier van marketing.
Gebruik de social media kanalen die er zijn
Uiteraard kun je ook prima de social media inschakelen. Denk in dat kader maar eens aan Instagram, Twitter, Facebook en sinds enige tijd ook TikTok. Het grote bereik is nu het grote voordeel, net als de specifieke targeting die toegepast kan worden.