Jouw online vindbaarheid verbeteren
Als ondernemer is het tegenwoordig van essentieel belang dat je een website hebt. Mensen zoeken immers online naar producten en diensten. En dus is het belangrijk dat jij jouw product of dienst online kunt aanbieden. Echter, met alleen een website ben je er nog niet. Jouw website zal ook daadwerkelijk gevonden moeten worden. Maar hoe vergaar en vergroot je deze online vindbaarheid? Dat is iets waarbij SEO om de hoek komt kijken.
SEO: wat is het precies?
Heb je een mooie website waarop je jouw product of dienst aanbiedt? Maar blijft het gewenste aantal websitebezoekers uit? Dan is het raadzaam om te investeren in het verbeteren van jouw online vindbaarheid. Jouw website is namelijk enkel effectief als deze ook daadwerkelijk wordt gevonden. Wanneer iemand ergens naar op zoek is, gebruikt hij of zij meestal een online zoekmachine. De bovenste zoekresultaten die vervolgens verschijnen, worden doorgaans aangeklikt. Het is dus belangrijk dat jij met jouw website bovenaan in de zoekresultaten bij relevante zoekopdrachten verschijnt. Om dit te bewerkstelligen moet zoekmachine optimalisatie ofwel: SEO worden uitgevoerd. Dit is iets waar de professionals van een SEO bureau jou bij kunnen helpen. De toepassing van SEO is namelijk niet eenvoudig waardoor je het beter kunt uitbesteden aan de experts.
SEO uitbesteden aan professionals
Wanneer je als ondernemer een website hebt, zal je ook moeten investeren in SEO. Het enkel hebben van een mooie website is namelijk simpelweg niet genoeg. De website moet ook effectief zijn. Je wilt mensen via jouw website informeren over jouw product of dienst. Maar dan moeten de (potentiële) klanten jouw website wel kunnen vinden. Het is dan ook belangrijk dat jouw website hoog in de zoekmachines eindigt. Zoekmachines zijn namelijk hét middel om websitebezoekers mee te trekken. SEO experts verstaan de taal van de zoekmachines en kunnen als geen ander zoekmachine optimalisatie uitvoeren. Maar alvorens ze de website kunnen optimaliseren, moeten ze een SEO analyse uitvoeren. Hoe functioneert jouw website nu en waar liggen de kansen?
Dit houdt de SEO scan in
Een analyse van de vindbaarheid en de functionaliteit van jouw website wordt ook wel een scan genoemd. Jouw gehele website wordt bij de analyse namelijk uitgebreid gescand. Er wordt bijvoorbeeld gekeken naar de technische kant van de website. Wat is de laadsnelheid en hoe gebruiksvriendelijk is de website eigenlijk? Vervolgens wordt er gekeken naar de meta tags. In hoeverre zijn deze optimaal benut? Daarna wordt er gekeken naar de inhoud van de website. Je moet hierbij denken aan de content en het linkprofiel. Is al deze informatie omtrent jouw website vergaard. Dan kan er gekeken worden hoe (de vindbaarheid van) jouw website verbeterd kan worden.