Algemeen

Heb jij internet en telefonie op de zaak goed geregeld?

Internet en telefonie op de zaak is iets waar je even goed over na moet denken. Je wilt immers goed bereikbaar zijn en kunnen beschikken over een snelle en stabiele internetverbinding. Een zakelijk abonnement is dan in vrijwel alle gevallen de beste keuze. Door te kiezen voor een zakelijke service provider kies je voor service die optimaal is afgestemd op zakelijk gebruik. Dat betekent niet alleen service die gericht is op het bedrijfsleven, maar ook voldoende capaciteit. 

Kies voor clouddiensten voor opslag van data

Als bedrijf is het belangrijk dat jouw digitale data goed en veilig wordt opgeslagen. Gegevens van klanten moeten veilig zijn en beschermd tegen diefstal. Een goede zakelijke internet provider slaat data van de klanten op in de cloud en zorgt voor een waterdichte beveiliging. Door te kiezen voor dubbele data opslag zal het bovendien nooit gebeuren dat je bestanden kwijtraakt. Je krijgt altijd voldoende opslagruimte om al je zakelijke data te bewaren. Documenten maar ook mailverkeer moeten voor de Belastingdienst in ieder geval 5 jaar worden bewaard. Vroeger deed je dat in ordners. Nu kan dat gewoon online.

Optimaal telefonisch bereikbaar

Als ondernemer wil je natuurlijk goed bereikbaar zijn. Het is niet altijd handig om daar een mobiele telefoon voor te gebruiken. Als je personeel op kantoor hebt en vaste openingstijden hebt dan is een goede telefooncentrale een must. Ook dit kun je regelen met je zakelijke provider. Hier geldt eveneens dat data automatisch wordt opgeslagen zodat je zicht houdt op de kosten en het aantal telefoontjes. Zo kun je bijvoorbeeld ook zien op welke tijdstippen er veel gebeld wordt. Dit kan handig zijn als je aan het nadenken bent over het optimaliseren van je klantenservice. 

Vergelijk prijzen van zakelijke internet providers

Ben je op zoek naar een zakelijke internet provider dan is het belangrijk om verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken. Er kunnen flinke verschillen zitten in de prijzen maar ook in de dienstverlening. Je wilt niet te veel betalen maar je wilt ook niet dat je om de haverklap een haperend internet hebt of niet bereikbaar bent per telefoon. Reviews van klanten lezen kan in dat opzicht ook heel verhelderend zijn. De kosten voor je zakelijk internet zijn uiteraard aftrekbaar als bedrijfskosten. Het is daarom belangrijk om een goed overzicht te hebben van je facturen, zowel wat betreft de vaste kosten als de variabele kosten, bijvoorbeeld voor gevoerde telefoongesprekken of mobiel dataverbruik. Ook hiervoor geldt weer dat je facturen tot minstens 5 jaar terug moet kunnen overleggen bij een controle door de Belastingdienst.

Gerelateerde artikelen

Back to top button