Ondernemen

Tips om klanten te werven met koude acquisitie

Ben je een ondernemer? Dan ga je klanten benaderen om je producten of diensten af te nemen. Je kunt ervoor kiezen om meer omzet te halen uit bestaande klanten, maar het werven van nieuwe klanten is doorgaans de beste manier om je bedrijf te laten groeien. Een effectieve strategie voor klantacquisitie is daarom precies wat je nodig hebt. In dit blog bericht geven we je tips voor het klanten werven voor je bedrijf.

Het plegen van koude acquisitie

Koude acquisitie is het ongevraagd benaderen van potentiële klanten. Het is om deze reden altijd een combinatie van marketing en acquisitie. Je probeert je product of dienst aan te prijzen op verschillende manieren. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld een salesteam voor samenstellen, of een bedrijf inschakelen zoals Sense for Sales. Dit zorgt ervoor dat je verschillende leads krijgt die je kunt verwerken. Koude acquisitie kan moeilijk zijn, maar je kunt het inkleden zoals je zelf wilt. Ga bijvoorbeeld bij verschillende klanten langs om ze te vertellen over je dienst of product, of stuur ze een kortingscode op. Door verschillende manieren uit te proberen, kom je erachter wat effectief is. Daarnaast is het natuurlijk zo dat hoe meer je het probeert, hoe meer kans op succes je hebt.

Ga naar een netwerkborrel

Als je koude acquisitie wilt gaan plegen, is het verstandig om eerst in je netwerk te kijken. Wanneer je namelijk al een persoonlijke band hebt met iemand, zal het verkopen sneller gaan. Mensen kopen namelijk altijd van mensen, en niet zozeer wat er aangeboden wordt. Om je netwerk uit te breiden, kun je gebruik maken van verschillende netwerkborrels. Deze zijn erop gericht om kennis te maken met mensen en je netwerk uit te breiden. Deze kun je vervolgens weer gebruiken om je producten of diensten aan te prijzen.

Bereid jezelf altijd goed voor

Ga je naar bedrijven toe om je eigen product of dienst te verkopen? Dan is het belangrijk dat je een goede voorbereiding hebt. Zoek altijd eerst uit wat voor bedrijf het is en waarom ze jouw product of dienst nodig hebben. Als je bijvoorbeeld websites maakt voor bedrijven, is het slim om eerst de website van de potentiële klant te analyseren. Vervolgens kun je tijdens je pitch laten zien wat je voor hen kan betekenen. Hiermee ga je direct een praktisch voorbeeld geven over hoe je hun website beter kunt laten scoren. Vervolgens geef je ze het gevoel alsof ze het met jouw hulp vele malen beter kunnen doen. Dit zorgt direct voor een goed gevoel en een ingang voor de verkoop. Tot slot is het natuurlijk wel belangrijk dat je je aan de afspraken houdt.

Gerelateerde artikelen

Back to top button